Jeśli przed ciążą prowadziłaś siedzący tryb życia, a chcesz łatwo polepszyć Swoją i dziecka kondycję i dobre samopoczucie, to regularny szybszy spacer zapewni Ci wiele takich samych korzyści (choć w mniejszym zakresie) jak bardziej intensywne formy treningu cardio. 
I może być on wykonywany bezpiecznie przez całą ciążę. 

Jeśli nie wykonujesz innych ćwiczeń cardio, to zaleca się, abyś conajmniej 30 minut maszerowała przez większość dni w tygodniu. 

Oczywiście zawsze przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń skonsultuj się ze Swoim lekarzem czy nie masz przeciwwskazań do ich wykonywania.

Pamiętaj, aby intensywność marszu za każdym razem dopasować do Swojej kondycji i o ćwiczeniach wyciszających na zakończenie treningu.

ćwiczenia w ciąży, ciąża, ćwiczenia Kegla, ćwiczenia na ból kręgosłupa, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia przeciwobrzękowe, ćwiczenia po ciąży, postpartum exercises, pregnant exercises, stretching, ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia na klatkę piersiową, ćwiczenia na nogi, ćwiczenia brzucha, ćwiczenia kształtujące, ćwiczenia z laską, ćwiczenia z piłką body ball, ćwiczenia z kijkami, ćwiczenia nóg, ćwiczenia uda, ćwiczenia rąk, ćwiczenia ramion, ćwiczenia barków, ćwiczenia w wodzie, pływani w ciąży,
Co zrobić jeśli ciężko jest Ci wygospodarować 30 minut dziennie na spacer?

  • spaceruj krócej, lepiej spacerować krócej niż wcale :),
  • możesz spacerować parę razy dziennie, ale krócej, tak aby łączny czas wyniósł 30 min lub łączny dystans równał się dystansowi jaki pokonujesz w 30 minut, 
  • zwróc uwagę bardziej na dystans niż czas spaceru (np. maszeruj 1 km trzy razy dziennie), możesz używać też krokomierza, aby śledzić całkowitą odległość jaką pokonujesz,
  • postaraj się chodzić 3 km przez większość dni tygodnia. 

Co o tym sądzisz?

komentarzy