Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Rozgrzewka – świetne ćwiczenia początkowe

Co daje rozgrzewka? Dowiedz się jakie korzyści przynosi rozgrzewka, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia początkowe oraz zobacz świetne przykłady.

Co daje rozgrzewka? Rozgrzewka pozwala uniknąć kontuzji i zwiększyć efektywność ćwiczeń.

Jak wynika z wielu badań, możemy w łatwy sposób zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji, osiągnąć lepsze rezultaty treningu czy uniknąć tzw. “zakwasów”.

Okazuje się, że tak wiele korzyści przynosi seria prostych ćwiczeń o narastającej intensywności, czyli rozgrzewka!

Najlepiej przed podjęciem jakiejkolwiek aktywności ruchowej skonsultuj się ze Swoim lekarzem, aby dowiedzieć się, czy nie masz przeciwwskazań do ćwiczeń.

Zatem nie ma na co czekać, zaczynajmy rozgrzewkę! 😉

Oto przykładowa rozgrzewka:

Na początku warto wykonać trzy głębsze wdechy i wydechy.

Potem wykonujemy krok dostawny. Z czasem do kroku dostawnego dodajemy ruchy rąk w przód, potem ramiona w bok, w tył, zginanie łokci jednocześnie i naprzemianstronnie. Kładziemy ręce na biodra i kierujemy łokcie do tyłu. Kładziemy ramiona w bok i kierujemy dłonie w górę i w dół. Krążymy barkami tył. Kierujemy rękę skosem w górę, w bok i dół. Płyniemy żabką w miejscu, grzbietem w tył.

I jesteśmy już gotowi do treningu.

Jakie korzyści daje rozgrzewka?

Rozgrzewka przygotowuje serce, naczynia krwionośne, mięśnie, szkielet, a nawet układ nerwowy do zwiększonego wysiłku. 

W czasie rozgrzewki wzrasta tętno, ciśnienie krwi, temperatura ciała, stawy produkują więcej mazi, a mięśnie stają się bardziej elastyczne.

rozgrzewka

Oto 5 kroków, jakie musisz zrobić, by wykonać prawidłową rozgrzewkę:

  • Zacznij ćwiczenia co najmniej 2 godziny po posiłku.
  • Powinnaś ćwiczyć około 10 minut.
  • Najpierw wykonaj ćwiczenia proste np. chód lub wolny bieg, potem przejdź do bardziej specyficznych, rozgrzewając te partie ciała, które będą głównie wykorzystywane w danym treningu.
  • Ćwicz umiarkowanie, nie przemęczaj się. Intensywność rozgrzewki nie powinna przekraczać 50%HRmax (wyjaśniam to dokładnie na moim kursie – Płaski brzuch ).
  • Właściwy wysiłek fizyczny powinnaś zacząć w ciągu 15 minut od zakończenia rozgrzewki. Po tym czasie będziesz musiał rozgrzewać się na nowo. 😉

heartKliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak schudnąć po ciąży, poczuć się bardziej sobą i być zadowoloną ze swojego ciała 💜

Dlaczego nie powinnaś ćwiczyć bez rozgrzewki?

Jeśli będziesz intensywnie ćwiczyć bez rozgrzewki może Ci to zaszkodzić, bo narazisz serce na nadmierne obciążenie, z powodu zbyt małej ilości dostarczanego tlenu.

Natomiast po rozgrzewce serce i inne układy są dobrze przygotowane do wysiłku. Dzięki czemu polepszysz rezultaty sportowe i unikniesz kontuzji.

Mam nadzieję, że przedstawione informacje i rozgrzewka Ci się podobała.

Zapisz się koniecznie poniżej, aby otrzymać darmowego e-booka.

Post angielski

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!