fbpx
Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Przeciwwskazania do ćwiczeń oraz kiedy przerywamy trening

Jakie są przeciwwskazania do ćwiczeń?

Najlepiej przed podjęciem jakiejkolwiek aktywności ruchowej skonsultuj się ze Swoim lekarzem, aby dowiedzieć się, czy nie masz przeciwwskazań do ćwiczeń.

przeciwwskazania do ćwiczeń

Każdorazowo bezwzględnym przeciwwskazaniem do treningów są infekcje. Zawsze zrezygnuj z ćwiczeń, jeśli masz gorączkę, grypę, czy po prostu jesteś lekko przeziębiona.
Kiedy się “wykurujesz” stopniowo możesz wrócić do aktywności fizycznej.

Ogólne przeciwwskazania do ćwiczeń to:

  • choroby sercowo-naczyniowe,
  • niektóre choroby układu oddechowego i moczowego,
  • wszelkie urazy i kontuzje,
  • wrzody,
  • niewyrównana cukrzyca,
  • bardzo duża otyłość, 
  • anoreksja,
  • jakiekolwiek ostre stany zapalne,
  • powikłania pooperacyjne,
  • niektóre nowotwory.

Oczywiście od każdej reguły istnieją wyjątki, a każdy organizm jest inny. I o tym, czy dana osoba z określonym schorzeniem może ćwiczyć, decyduje jej lekarz.

Kiedy od razu przerywamy ćwiczenia?

Pamiętaj o zasadzie, że zawsze ćwiczymy w zgodzie z własnym ciałem i nie robimy nic “na siłę”. Nie ćwiczymy dla wyniku, tylko dla Siebie.

Jeśli danego dnia nie masz ochoty na ćwiczenia, nic się nie stanie, jeśli darujesz Sobie trening lub go skrócisz. Nie zmuszaj się do aktywności fizycznej. 
Sport ma być dla Ciebie przyjemnością i relaksem psychicznym.

Jeśli w jakimś momencie ćwiczeń pojawi się ból lub duży dyskomfort, to zrezygnuj z ćwiczeń i odpocznij.

Kiedy jeszcze należy przerwać trening?

Jeśli w trakcie treningu pojawi się jakikolwiek z poniższych symptomów, to bezwzględnie przerwij ćwiczenia i skonsultuj się ze Swoim lekarzem

  • ból w klatce piersiowej,
  • duszności,
  • nadmierne zmęczenie, uczucie osłabienia,
  • zawroty głowy,
  • mdłości,
  • przyspieszenie tętna powyżej 20 uderzeń na minutę,
  • zwolnienie tętna,
  • brak przyrostu lub spadek wartości ciśnienia,
  • wzrost wartości ciśnienia powyżej 40 mmHg,
  • zaburzenia rytmu serca, “kołatanie”, palpitacje serca. 

Jeśli masz jakieś wątpliwości odnośnie do stanu Swojego zdrowia i zdolności do podejmowania wysiłku, to powinnaś wykonać test wysiłkowy (próba wysiłkowa) z użyciem EKG pod nadzorem lekarza medycyny sportowej. 

Poczuj się bardziej sobą 💜
Bądź zadowolona ze swojego ciała ➤ heart

Zapisz się również poniżej, aby otrzymać darmowego e-booka.

Post angielski

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!