Kto nie może w ogóle ćwiczyć w czasie ciąży?

Osoby przeziębione, z różnymi infekcjami wirusowymi czy bakteryjnymi powinny sobie przynajmniej na czas choroby darować ćwiczenia.

Lepiej niech organizm w danym momencie skupi się na walce z chorobą, a na ćwiczenia przyjdzie czas później :).

A osoby, które doświadczyły:

• krwawienia w przebiegu ciąży,
  • niewydolności ciśnieniowo-szyjkowej tzw. „rozwarcia”,
  • gestozy ciążowej czyli rzucawki czy padaczki,
  • przedwczesnej czynności skurczowej,
  • zaburzeń tętna płodu,
  • choroby nerek z nadciśnieniem i zaburzeniem funkcji,
  • wielowodzia, małowodzia czyli zbyt dużej lub zbyt małej ilości płynu owodniowego,
  • łożyska przodującego zupełnego,
  • niedokrwistości (anemii) dużego stopnia,
  • ciężkiej hipotrofii płodu czyli zbyt małej masy płodu w porównaniu do jego wieku,
  • cukrzycy,
  • nadciśnienia tętniczego indukowanego ciążą,
  • choroby serca związanej z chorobą matki,
  • choroby tarczycy,
  • ciąży bliźniaczej,

powinny skonsultować się z lekarzem prowadzącym czy mogą wykonywać ćwiczenia o lekkiej intensywności.
Powyższe przypadłości niekoniecznie dyskwalifikują wszystkie kobiety od wykonywania ćwiczeń.
Część kobiet spokojnie może wykonywać np. ćwiczenia rehabilitacyjne wykonywane przez przyszłą mamę w pozycji leżącej, półsiedzącej czy siedzącej.

ćwiczenia w ciąży, ciąża, ćwiczenia Kegla, ćwiczenia na ból kręgosłupa, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia przeciwobrzękowe, ćwiczenia po ciąży, postpartum exercises, pregnant exercises, stretching, ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia na klatkę piersiową, ćwiczenia na nogi, ćwiczenia brzucha, ćwiczenia kształtujące, ćwiczenia z laską, ćwiczenia z piłką body ball, ćwiczenia z kijkami, ćwiczenia nóg, ćwiczenia uda, ćwiczenia rąk, ćwiczenia ramion, ćwiczenia barków, ćwiczenia w wodzie, pływani w ciąży,