logo menu
Bądź w dobrej formie i wyglądaj fantastycznie po urodzeniu dzieci, bez ograniczania jedzenia i ciężkich treningów

Pływanie – świetna nauka, korzyści i rodzaje

Dowiedz się, jakie są korzyści pływania i przebywania w wodzie oraz naucz się nowych umiejętności pływackich!

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Czy chcesz nauczyć się pływać?

Czy pływanie to Twoje marzenie? Naucz się pływania online! Zobacz świetną naukę pływania, ćwiczenia w wodzie, pływanie i ćwiczenia w wodzie w ciąży.

Nauka pływania stylami

Ćwiczenia w wodzie

Pływanie w ciąży

Ćwiczenia w wodzie w ciąży

Jakie są korzyści z pływania i ćwiczeń w wodzie?

Regularne pływanie jest wspaniałym treningiem cardio. Dzięki niemu polepsza nam się wydolność organizmu, funkcjonowanie układu krążenia, układu oddechowego oraz poprawia nam się odporność itd.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Ćwiczenia i pływanie w wodzie przynoszą wiele korzyści.

Wbrew pozorom samo przebywanie w wodzie jest także ćwiczeniem, ponieważ Twoje mięśnie kontrolują równowagę ciała i pracują „po kryjomu”.

pływanie grzbiet ręka w wodzie

Kolejnym atutem oporu wody jest łatwiejsze zwiększenie pojemności płuc, przy wydychaniu powietrza bezpośrednio do wody. Opór wody sprawia, że stymulowane są mięśnie oddechowe. 

Dłuższe pływanie jest formą treningu cardio, który pomaga w odchudzaniu. Po pewnym czasie pływania, wydzielają się endorfiny (hormony szczęścia), które powodują „stan szczęśliwości”, co pozwala na chwilę zapomnieć o problemach doczesnych i bardziej optymistycznie spojrzeć na swoje życie oraz łatwiej sprostać życiowym wyzwaniom. (Warunkiem wydzielenia się hormonów szczęścia jest wybór ćwiczeń cardio, które lubisz.) Dodatkowym plusem relaksu jest częściowe rozluźnienie napiętych mięśni.

Ćwiczenia w wodzie przynoszą też takie korzyści jak ćwiczenia kształtujące czy cardio.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Opór wody sprawia, że aktywność w wodzie bardziej oddziaływuje na mięśnie niż ćwiczeniach „lądowe”.  Dodatkowo możesz łatwiej włączyć większą ilość mięśni jednocześnie do ćwiczeń, zatem szybciej zwiększa się siła wielu mięśni jednocześnie. W następstwie tego lepiej kształtuje się Twoja sylwetka.

Jeżeli chcemy pływanie przekształcić sobie na trening siłowy czy kształtujący, to możemy np. w danym treningu bardziej skupić się na ćwiczeniu samych ramion, w różnych wariacjach, trzymając deskę między nogami lub ćwiczyć głównie nogi, trzymając deskę rękami.

Pływanie i ćwiczenia w wodzie korzystnie wpływają także na układ krążenia całego ciała, zwłaszcza w nogach. Dzięki temu zapobiegasz lub zmniejszasz żylakom i obrzękom.

pływanie
Pływanie w wodzie

Usprawnienie krążenia krwi powoduje też lepsze dostarczenie składników odżywczych w cały Twoim ciele.

Ponadto opływająca Twoje ciało woda, powoduje mikro masaż, dzięki któremu skóra staje się jędrniejsza, co przeciwdziała rozstępom i cellulitowi.

Zatem dzięki środowisku wodnemu możesz się zrelaksować i odprężyć, poprawić ogólne samopoczucie, usprawnić krążenie krwi, ujędrnić skórę i wiele innych.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Wpływ pływania na mięśnie i stawy

Ćwiczenia w wodzie i pływanie są korzystne dla całego układu ruchu, bo dzięki wyporowi wody mniej oddziaływają na kości i stawy. W dodatku jest tu też niskie ryzyko doznania kontuzji.

Jeśli chodzi o mięśnie i kręgosłup, to najbezpieczniejszymi stylami na kręgosłup jest kraul i styl grzbietowy.

Styl klasyczny i delfin, obciążają odcinek lędźwiowy kręgosłupa.

Jeśli ktoś jest zgarbiony i chce płynąć prawidłowym stylem klasycznym, to jeszcze mu się to pogłębi, czyli w tym wypadku najlepiej płynąć stylem grzbietowym lub kraulem. Taka osoba może też pływać zmodyfikowanym stylem klasycznym, mianowicie z wyprostowanymi ramionami, które pracują blisko powierzchni wody. Wtedy mięśnie grzbietu się wzmacniają i dzięki temu plecy się prostują.

Mięśnie brzucha szczególnie dolne partie pracują przy każdym stylu. Podobnie podczas jazdy rowerem też ćwiczą dolne partie mięśni brzucha, może nawet o tym nie wiemy 😉 .

Jednak najbardziej brzuch jest zaangażowany w stylu motylkowym.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Jak zachować bezpieczeństwo w wodzie?

Najważniejsze reguły, żeby zachować bezpieczeństwo w wodzie.

Nigdy nie wolno pływać w rzekach. Dotyczy to zarówno dorosłych, jak i dzieci.

Rzeki mają prądy, które zmieniają się co chwilę i to powoduje wysokie ryzyko utonięcia. Jest to bardzo niebezpieczne.

Nie wolno pływać w oceanie albo morzu, jeśli jest czerwona flaga. Wybierajmy najlepiej miejsca strzeżone.

Jednak nawet jeśli miejsce jest strzeżone, to i tak nie daje Ci gwarancji, że ratownik dostrzeże wszystko. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo własne i ewentualnie Twojej rodziny spada zawsze na Ciebie.

Pamiętaj, że pływaczki i koło do pływania, tak naprawdę nie są w stanie całkowicie zabezpieczyć przed utonięciem. W przypadku odwrócenia głową w dół, to koło uniemożliwia powrót z powrotem na powierzchnie i spowoduje, że ktoś może utonąć. Trzeba być cały czas czujnym niezależnie od ilości kół i pływaczek oraz innych przyborów ochronnych.

Najważniejsza jest odpowiedzialność. To ochrania najlepiej.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

W jaki sposób możemy pływać?

Style możemy dowolnie łączyć.

Dla przykładu możemy sobie płynąć na grzbiecie, ale stylem klasycznym, czyli symetrycznie pracujemy ramionami i wykonujemy ruch nogami jak do żaby.

To bardzo relaksujące ćwiczenie, świetne na zakończenie treningu. Pomaga ono wyciszyć organizm i przejść z fazy aktywnej do spokojnej, żeby uregulować tętno. Nie powinno się nagle przechodzić z intensywnego ćwiczenia do spokojnego, musi być zawsze faza przejściowa pomiędzy.

Możemy też płynąć stylem motylkowym na grzbiecie.

Ciekawie płynie się ramionami do stylu klasycznego a nogami do kraula.

To są tylko niektóre przykłady modyfikacji stylów pływackich. Co prawda są tylko cztery główne style, ale ich kombinacji jest bardzo dużo.

Zatem możemy płynąć w nieskończenie wieloraki sposób, dzięki temu możemy tworzyć interesujące i przyjemne treningi, które nigdy nam się nie znudzą.

Zatem nie ma na co czekać. Ruszamy do wody! 🙂

Nauka pływania stylami

Ćwiczenia w wodzie

Pływanie w ciąży

Ćwiczenia w wodzie w ciąży

Jeśli chcesz też zgubić zbędne kilogramy, to obejrzyj darmowe szkolenie.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE