Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Pływanie delfin (styl motylkowy) – świetna nauka pływania

Czy chcesz się nauczyć pływać delfinem? Zobacz świetną naukę pływania delfinem, które pomoże Ci udoskonalić lub zapoczątkować nowe umiejętności!

Styl motylkowy w dużym angażuje mięśnie brzucha i pomaga spalać dużo kalorii, zatem pomaga też kształtować piękną sylwetkę.

heartKliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak schudnąć po ciąży, poczuć się bardziej sobą i być zadowoloną ze swojego ciała 💜

Styl motylkowy, czyli tzw. delfin, jest stylem, który wymaga najwięcej wysiłku. I warto się go uczyć, po oswojeniu z wodą oraz posiadaniu doświadczenia w pływaniu pozostałymi stylami.

W stylu motylkowym największą uwagę zwraca się na ruch opływowy ciała.

Chwytamy deskę i trzymamy ją z wyprostowanymi ramionami przed sobą i wykonujemy ciałem ruch w kształcie litery „S”, z akcentem na ostatnią fazę, czyli ruch nogami.

Nogi są złączone.

Podczas tego ruchu, wykonujemy wydech do wody.

Kiedy to opanujemy, możemy dołączyć pracę rąk.

Ruch rąk jest taki sam jak do kraula, tylko dwie ręce pracują jednocześnie. „S-ki” wykonujemy pod wodą. Pod koniec ruchu w wodzie przyspieszamy i dotykamy uda, dzięki temu wykonamy pełny ruch ręki, a ramiona same wyskoczą z wody.

Gdy ramiona pracują pod wodą, głowa jest w linii tułowia – patrzymy na dno basenu.

Możemy robić wdech, co drugi ruch ramion. Na początku możemy za każdym razem, wykonywać wdech, żeby było łatwiej oswoić się ze stylem motylkowym.

Jednak branie wdechu spowalnia nam płynięcie, zatem z czasem lepiej jest brać oddech co drugi raz lub nawet rzadziej, w zależności od umiejętności.

Kiedy ramiona znajdują się pod brzuchem, bierzemy wdech i wychylamy głowę w górę.

pływanie delfinem, delfin pływanie
Pływanie delfin

Ruch pod brzuchem musi być jak najszybszy, żeby się odepchnąć. Dzięki temu ręce same wyjdą z wody.

To jest właśnie najtrudniejszy element delfina, żeby te ramiona całe wyszły z wody. Często, jeśli odepchnięcie pod brzuchem jest za słabe, to ramiona zostają częściowo zanurzone w wodzie i wtedy ciężko jest je przenieść do przodu.

pływanie delfin, pływanie delfinem
Styl motylkowy – pływanie delfin

Żeby skupić się na nauce ruchu rąk w stylu motylkowym, możemy płynąć z deską między nogami. Po przeniesieniu ramion nad wodą, ramiona przenosimy jak najdalej do przodu i łączymy dłonie zewnętrzną stroną.

W trakcie pracy rąk w wodzie wydychamy powietrze do wody.

Jak już się oswoimy z pracą rąk, to dołączamy pracę nóg i wychodzi pełny styl motylkowy.

Mam nadzieję, że powyższe rady pozwolą Ci nauczyć się nowych umiejętności pływackich. Kiedy wybierasz się na basen, żeby je przećwiczyć? 🙂

Zobacz także inne style pływackie i zapisz się poniżej, żeby otrzymać darmowego e-booka, jeśli potrzebujesz wsparcia w odchudzaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!