fbpx
Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Oswajanie z wodą – świetne wskazówki dla początkujących

Zobacz świetne oswajanie z wodą, które pozwoli Ci ułatwić naukę pływania i nabyć nowe umiejętności niezbędne dla początkującego pływaka.

Ruch w wodzie jest też świetnym ćwiczeniem na gubienie zbędnych kilogramów.

Poczuj się bardziej sobą 💜
Bądź zadowolona ze swojego ciała ➤ heart

Za chwilę dowiesz się, na czym polega oswajanie z wodą, jakie umiejętności warto ćwiczyć, aby nauka pływania przebiegała łatwo.

Przed nauką pływania warto oswoić się z wodą i doświadczyć, jak zachowuje się nasze ciało w różnych sytuacjach.

Dzięki temu, że sprawdzimy, jak zachowuje się nasze ciało w wodzie i jaka jest jego pływalność, to pozwoli nam łatwiej uczyć się pływać.

Oswajanie z wodą – dryfowanie na wodzie

Pierwszym istotnym elementem oswajania z wodą jest dryfowanie na wodzie.

Tutaj trzeba się rozluźnić. Nabieramy powietrze w płuca i kładziemy się na wodzie.

Nogi są rozluźnione, a ramiona szeroko położone na wodzie. I unosimy się na wodzie lub lekko pod wodą niczym łódka.

pływanie, oswajanie z wodą
Oswajanie z wodą – dryfowanie na wodzie

Tutaj powietrze musi być w płucach, czyli w tym momencie wstrzymujemy przez chwilę powietrze.

I to powietrze, które znajduje się w płucach, unosi nasze ciało niczym balon na wodzie.

Im bardziej ciało jest rozluźnione, tym lepsze jest dryfowanie.

Czyli taka umiejętność pozwoli nam potem lepiej pływać, bo im mniej stresu włożymy w naukę pływania, tym łatwiej się płynie. Również wtedy mniej tlenu się zużywa, dzięki temu łatwiej się też oddycha, nabiera powietrze i koordynuje ruchy.

Zatem spokojnie nabieramy powietrze w płuca i kładziemy się na wodzie.

oswajanie z wodą, dryfowanie na wodzie na plecach
Oswajanie z wodą – dryfowanie na wodzie na plecach

Pozwalamy, by nasze ciało lekko falowało.

Biodra staramy się unosić, chociaż one automatycznie same się unoszą.

Bardzo ważne jest tutaj rozluźnienie ciała.

Opanowanie tej umiejętności przyniesie nam wielką moc i pozwoli nam nauczyć się pływać.

Bez tego będzie nam bardzo trudno i ciężko nauczyć się pływać, bo będziemy musieli wkładać dużo wysiłku w każdy ruch.

Czyli jest to niezmiernie istotne.

I nie jest ważne, jak długo się tego będziemy uczyć, ważne jest, aby się nauczyć.

Oswajanie z wodą – dryfowanie na wodzie w skulonej pozycji

Następnym elementem oswajania z wodą jest sprawdzenie, jak ciało zachowuje się w wodzie w skulonej pozycji.

Jeżeli skulimy się i nabierzemy powietrze w płuca, to pływamy na wodzie niczym korek lub piłka.

oswajanie z wodą, dryfowanie na wodzie w skulonej pozycji
Oswajanie z wodą – dryfowanie na wodzie w skulonej pozycji.

Czyli ruch nie jest zawsze konieczny, aby unosić się na wodzie.

Gdy wydychamy powietrze z płuc, to automatycznie nasze ciało wędruje na dno.

Czyli tu widać relację między wodą, ciałem i zawartością płuc w danym momencie.

Oswajanie z wodą – poślizg

Bardzo ważny także jest poślizg, bo ułatwia nam uzyskanie pędu na początku pływania i odpowiedniej prędkości.

Zatem kładziemy najpierw jedną nogę, potem drugą nogę na ścianie i się odpychamy.

poślizg w wodzie, oswajanie z wodą
Kładziemy nogi na ścianę.

Musimy pamiętać, aby głowa była za ramionami, a łokcie były wyprostowane. Z rąk kształtujemy strzałkę: kładziemy jedną dłoń na drugą.

I dłonie przecinają wodę jak nóż.

oswajanie z wodą, odepchnięcie od wody
Oswajanie z wodą – odepchnięcie od wody.

Dzięki temu łatwiej nam się wpływa w wodę i zmniejszamy opór wody.

Dobór okularów

Dla początkującego pływaka bardzo ważne też są okulary.

Aby dobrać dobrze okulary, warto je mierzyć i jeśli one przyssaną się do oczodołów bez zapinania gumki, to znaczy, że są dobrze dopasowane. Dzięki temu nie będą nam przeciekać. I nie będziemy mieli przeszkód w pływaniu.

Okulary przyssane do oczodołów

Można też stosować płyny, które zabezpieczają okulary przed parowaniem, albo nabyć okulary do pływania korekcyjne, jeśli ktoś ma wadę wzroku.

Czy pływanie jest ciężkie?

Wszystko zależy od punktu widzenia no i od środka ciężkości! 
Jeśli połączymy te dwie rzeczy w odpowiedni sposób, to będziemy skazani na sukces pływacki!

Czy jesteście gotowi na sukces? Nie każdy jest go w stanie znieść…więc zanim zaczniecie – dobrze się zastanówcie, bo potem odwrotu już nie będzie…

Zwiastun pływania:

Lekcja 1 oswajania z wodą

Jak nauczyć się pływać?

Najważniejszym elementem na początku nauki pływania jest przełamanie bariery psychicznej i lęku przed wodą (jeśli je posiadamy). Pomoże nam w tym oswojenie z wodą.

Jak sprawdzić, czy jesteśmy oswojeni z wodą?

Jesteśmy oswojeni z wodą, jeśli bez problemu zanurzamy twarz w wodzie i otwieramy oczy w wodzie np. pod prysznicem.

Jeśli jeszcze mamy opory przed wodą, to nic nie szkodzi, możemy je łatwo pokonać.

Jak ćwiczyć oswajanie z wodą?

Przygotuj miskę z letnią wodą, zanurz w niej twarz i staraj się otworzyć oczy. Jeśli nie uda Ci się tego dokonać za pierwszym razem, nie przejmuj się, trening czyni mistrza. 🙂

Jeżeli otworzysz oczy pod wodą, to gratuluję, możesz przejść do następnego etapu nauki pływania. 🙂

Kolejnym etapem jest ćwiczenie wydychania powietrza do wody.

Wydychamy swobodnie powietrze, które mamy w płucach do wody, ale nie robimy pogłębionego oddechu.

Możemy to ćwiczyć, trzymając się ściany.

Jak już opanujemy oddechy, to następnie przechodzimy do pracy nóg w trakcie pływania.

pływanie i oswajanie z wodą

Mam nadzieję, że powyższe rady pozwolą Ci łatwiej oswoić się z wodą i nauczyć się pływać.

Jakie ćwiczenie jest dla Ciebie najłatwiejsze? Zobacz także inną naukę pływania i zapisz się poniżej, żeby otrzymać darmowego e-booka, jeśli potrzebujesz wsparcia w odchudzaniu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!