fbpx
Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Mięśnie ramienia – poznaj biceps i triceps

Dlaczego warto znać mięśnie ramienia? Jeśli wiesz, gdzie są te mięśnie położone oraz za jaki ruch ręki są odpowiedzialne, wtedy będzie Ci łatwiej wykonywać prawidłowo ćwiczenia na biceps i triceps. Dzięki temu będziesz mięć silne i piękne ramiona.

Mięśnie ramienia – budowa Twojego bicepsa

Twój biceps (mięsień dwugłowy ramienia – m. biceps brachii) zajmuje przednią powierzchnię ramienia i jest zbudowany z dwóch głów – długiej i krótkiej.

mięśnie ramienia, biceps
Biceps

W połowie długości ramienia obie głowy łączą się, tworząc wspólny brzusiec.

Mięsień dwugłowy ramienia działa zarówno na bark, jak i na łokieć. Biceps zgina bark. Głowa długa słabo go przywodzi, a głowa krótka lekko odwodzi.

Jednak zdecydowanie większy wpływ ma on na staw łokciowy, gdy zgina go i odwraca (skręca na zewnątrz).

Jakie są jeszcze mięśnie ramienia?

Mięśnie ramienia – budowa Twojego tricepsa

Twój triceps (mięsień trójgłowy ramienia – m. triceps brachii) zajmuje tylną powierzchnię ramienia. Jest on zbudowany z trzech głów – długiej, bocznej i przyśrodkowej, które łączą się ze sobą, tworząc wspólne ścięgno.

mięśnie ramienia, triceps
Triceps

Mięsień trójgłowy ramienia też działa na bark i łokieć. Głowa długa silnie przywodzi  i prostuje bark.

Natomiast triceps jako cały mięsień prostuje staw łokciowy.

Jeśli masz jakiekolwiek pytanie dotyczące anatomii mięśni, zadaj je poniżej 🙂

Źródło: “Anatomia funkcjonalna w zakresie studiów wychowania fizycznego i fizjoterapii” –  Bogusław Marecki

Niesamowite ćwiczenia na biceps i triceps

Niesamowite ćwiczenia ramion!

Ćwiczenia na biceps:

Tradycyjne „pompki” – 

W tym ćwiczeniu pracują głównie mięśnie:

Ćwiczenia na mięsień dwugłowy ramienia (biceps).

ćwiczenia na biceps
Ćwiczenia na biceps

Chwytamy ciężarki zginamy łokcie do kąta prostego. 

Raz wykonujemy ćwiczenie z ciężarkami ustawionymi pionowo, a raz poziomo.

Pamiętaj, aby wciągnąć brzuch, żeby plecy się nie wyginały przy ćwiczeniach.

Poczuj się bardziej sobą 💜
Bądź zadowolona ze swojego ciała ➤ heart

Ćwiczenia na triceps:

ćwiczenia na triceps
Ćwiczenia na triceps

Ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia (triceps). 

Ustawiamy się tyłem do maty. Nogi zgięte   w kolanach. Podpieramy się na stopach i dłoniach. 

Zginamy i prostujemy łokcie, zbliżając i oddalając tułów od podłogi.

pompki
Ćwiczenia na biceps i klatkę piersiową

Ćwiczenie na mięsień: trójgłowy ramienia (triceps), dwugłowy ramienia (biceps), piersiowy większynaramienny.

„Wąskie pompki”. Ustawiamy się przodem do maty. Tułów oparty na stopach lub skrzyżowanych kolanach. dłonie oparte o podłoże na szerokość ramion. Wzrok skierowany na matę.

Zginamy i prostujemy łokcie, zbliżając i oddalając tułów od podłogi. Uwaga – łokcie cały czas blisko tułowia

ćwiczenia na triceps z ciężarkami
Ćwiczenia na triceps z ciężarkami

Ćwiczenie na mięsień trójgłowy ramienia (triceps).

Siad skrzyżny lub na ławce.

Trzymamy ciężarki. Prostujemy łokcie i unosimy ręce w górę.

Zginamy łokcie, przenosząc ciężarki za głowę i prostujemy łokcie.

Mam nadzieje, że podobały Ci się mięśnie ramienia i proste ćwiczenia. Zobacz także niesamowite ćwiczenia na świetne ramiona, ćwiczenia na barki i ramiona oraz zapisz się poniżej, żeby otrzymać darmowego e-booka.

Post angielski

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!