Pamiętaj o zasadzie, że nigdy nie wykonujemy ćwiczeń ponad Swoją miarę. I nie musimy wykonywać każdego zaproponowanego ćwiczenia. Jeśli któreś ćwiczenie powoduje Twój dyskomfort psychiczny lub fizyczny, omiń je i wykonaj inne.
Nie robimy nic na siłę. Ćwiczenia mają być przyjemnością :).

ciąża ćwiczenia. ciąża, przeciwwskazania
Oczywiście przed przystąpieniem do ćwiczeń sprawdź czy nie występuję u Ciebie przeciwwskazania do ćwiczeń.

Jeśli jednak w trakcie wykonywania ćwiczeń pojawi się jakikolwiek z niżej podanych symptomów powinnaś przerwać trening i dopocząć, lub skonsultować się z lekarzem, jeśli objawy nie ustępują.


Przerywamy od razu trening i kontaktujemy się z lekarzem jeśli czujemy lub wystąpi:

  • jakikolwiek ból (np. bóle głowy, brzucha, klatki piersiowej, łydki),
  • niespodziewany obrzęk łydki, kostek, dłoni, twarzy,  
  • duszności (zabraknie Ci tchu),
  • nadmierne zmęczenie, uczucie osłabienia,
  • brak tradycyjnych ruchów dziecka,
  • zawroty głowy,
  • krwawienie,
  • odejście wód płodowych,
  • kołatanie serca (palpitacje),
  • więcej niż 6 skurczy macicy na godzinę,
  • mdłości.

Co o tym sądzisz?

komentarzy