logo menu
Bądź w dobrej formie i wyglądaj fantastycznie po urodzeniu dzieci, bez ograniczania jedzenia i ciężkich treningów

Jak pływać pod wodą? – zwiększanie umiejętności

Dla niektórych niesamowitym etapem w życiu może być przepłynięcie dłuższego odcinka pod wodą! Jak pływać pod wodą?

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Jak pływać pod wodą?

Jednym z najważniejszych elementów jest prawidłowa technika pływacka. Im lepiej wykorzystujesz opór wody jako siłę napędową, tym szybciej i z mniejszym wysiłkiem płyniesz.

Oszczędzanie energii i tlenu jest tu kluczową sprawą.

jak pływać pod wodą
Pływanie pod wodą.

Kolejnym ważnym elementem jest kontrola tętna.

Im wolniejsze osiągasz tętno tym, mniej tlenu zużywasz i mniej dwutlenku węgla wydziela się do krwi, to z kolei pozwala płynąć dłuższe dystanse pod wodą.

Jak pływać pod wodą i spowolnić własne tętno?

Spowolnienie tętna osiągniesz to w stanie głębokiego relaksu. Technikę tę stosują osoby trenujące freediving.

Polega ona na wykonywaniu określonych oddechów przeponowych np. wdech 4 sekundy, zatrzymanie oddechu 4 sekund, wydech 8 sekund itp.

Tę umiejętność najpierw należy wyćwiczyć “na sucho” w domu. A po pewnej praktyce zastosować w basenie. Pamiętaj, że wyniki bezdechu osiągnięte w domu będę z reguły nieco lepsze niż te na basenie. O to się nie martw, to jest naturalne.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Jak jeszcze efektywnie pływać pod wodą?

Następną sprawą jest maksymalna redukcja stresu, a co się z tym wiąże kontrola myśli. Podczas pływania musisz myśleć o czymś miłym dla Ciebie. Na pewno myśli typu: “muszę dopłynąć do tej ściany, za wszelką cenę!” wbrew pozorom nie pomogą Ci osiągnąć celu, bo wprowadzają element stresu, a to z kolei powoduje większe zużycie tlenu i gromadzenie dwutlenku węgla.

Pływanie pomaga też spalać zbędne kalorie, zatem wspiera w odchudzaniu i osiąganiu pięknej sylwetki.

I najważniejsza ze wszystkiego jest cierpliwość i regularne treningi. Wszystko wymaga czasu. A ewentualne porażki, jakie poniesiesz, są drogą do sukcesu.
Jak powiedział Robert Collier: Sukces to suma niewielkiego wysiłku, powtarzanego z dnia na dzień.

Pamiętaj o Swoim bezpieczeństwie, nie wykonuj niczego poza miarę Swoich możliwości i trenuj zawsze pod nadzorem innej osoby.

Nie wszystkie ćwiczenia są dla każdego. Skonsultuj się ze Swoim lekarzem albo fizjoterapeutą przed rozpoczęciem ćwiczeń. Prezentowane porady i instrukcje mają charakter ogólny i NIE mogą zastąpić indywidualnej porady specjalisty. Nigdy nie ćwicz forsownie. Jeśli poczujesz jakikolwiek dyskomfort lub ból, to przerwij ćwiczenie.

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki są dla Ciebie pomocne. A co Tobie najbardziej pomaga w płynięciu pod wodą?

Zobacz także inne style pływackie i obejrzyj darmowe szkolenie.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zapisz mnie na DARMOWE szkolenie – JAK ZABIEGANA MAMA MOŻE SCHUDNĄĆ W 15 MIN DZIENNIE

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności: