Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Ile wody dziennie powinnaś pić, aby czuć się dobrze?

Dowiedz się, ile wody dziennie powinnaś pić, aby Twój organizm był odpowiednio nawodniony, dzięki czemu poprawisz samopoczucie psychiczne i fizyczne.

ile wody dziennie, szklanka wody

Możesz w łatwy sposób poprawić samopoczucie, zmniejszyć uczucie fałszywego głodu, ochłodzić Swoje ciało, zapobiec zaparciom, hemoroidom, kontuzjom, kamieniom nerkowym i wyrównać niedobory elektrolitów w organizmie.

To wszystko osiągniesz dzięki odpowiedniemu nawodnieniu organizmu.

Kiedy zostajesz mamą, zmienia się wiele aspektów zarówno wewnątrz Ciebie, jak i na zewnątrz. Ile wody dziennie pić? To zależy od wielu czynników.
Przyspieszenie metabolizmu, zabieganie, karmienie piersią, zmiana funkcjonowania organizmu, ciepła pora roku, wysoka temperatura w pokoju, ćwiczenia fizyczne, karmienie piersią – te i wiele innych elementów wpływa na zwiększenie zapotrzebowania Twojego organizmu na wodę.
Ponadto zostając mamą, często zapominamy o własnych potrzebach, skupiając się głównie na naszym maleństwie. Jednak musisz pamiętać także o Sobie, bo troszcząc się o Siebie, dbasz lepiej o własne dziecko!

Z powodu zbyt łatwego odwodnienia organizmu, musisz zwrócić szczególną uwagę, aby utrzymać odpowiednie nawodnienie ustroju.


Jak uniknąć odwodnienia organizmu i jego negatywnych skutków?

Ile wody dziennie powinnaś pić?

  • Powinnaś wypijać co najmniej 2 litry (8 szklanek) wody dziennie! (Powinnaś pić więcej wody, jeśli karmisz piersią, jest ciepła pora roku, wysoka temperatura w pokoju, trenujesz, czy wykonujesz ćwiczenia na płaski brzuch itp.)
  • Nie czekaj na poczucie pragnienia. Jeśli czujesz pragnienie, to jest już za późno – jesteś trochę odwodniona –  napij się wody!
  • Wyrób Sobie nawyk częstego popijania wody w ciągu dnia. Nie zapominaj także o piciu wody w nocy przed i/lub po karmieniu maleństwa.
  • Pij co najmniej 500 ml wody przed i po treningu oraz około 300 ml w trakcie, niezależnie od tego, czy czujesz pragnienie.
  • Noś bawełniane, wygodne ubrania (lub ze specjalnego sportowego materiału) zarówno na co dzień, jak i podczas ćwiczeń.
  • Unikaj ćwiczeń na zewnątrz na pełnym słońcu w upalne dni, żeby uniknąć przegrzania.

heartKliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak schudnąć po ciąży, poczuć się bardziej sobą i być zadowoloną ze swojego ciała 💜

Jak pić wodę?

  • Pij wolniej a częściej. Nie pij duszkiem dużej ilości wody, bo niepotrzebnie rozciągasz żołądek. 
  • Napij się wody przed i po posiłku. Nie pij w trakcie posiłku, bo utrudniasz enzymom trawienie pokarmu. 
Jaka jest najlepsza woda do picia?
Najlepsza jest woda niegazowana. 
Jeśli korzystasz z wody z kranu, koniecznie ją przegotuj. Możesz stosować także filtry. 
Gdy stosujesz wodę butelkowaną, zwróć uwagę na zawartość minerałów. Nie pij zbyt często wody wysoko zmineralizowanej. Taka woda ma bardzo intensywny wpływ na organizm, tak jak lek. I tak jak nie można przedawkowywać leków, tak samo nie można przedawkowywać takiej wody.

Jak sprawdzić, czy jesteś odpowiednio nawodniona?

Jeśli Twój mocz ma ciemnożółtą barwę i intensywny zapach, tzn. że spożywasz za mało wody. Większa ilość moczu o jasnożółtej barwie świadczy o odpowiednim nawodnieniu. Staraj się utrzymać ten stan przez cały czas!
Pamiętaj również o zasadzie, że także woda siły doda!

Teraz już wiesz dokładnie, ile wody dziennie powinnaś pić.

Pobierz e-book poniżej i zdobądź więcej ciekawych informacji.

Post angielski

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!