Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Budowa brzucha i świetny trening brzucha

Budowa Twojego brzucha składa się z wielu mięśni. Warto je znać, żeby wiedzieć, jak prawidłowo wykonywać trening brzucha, żeby mięć piękny brzuch.

Jaka jest budowa brzucha?

W skład mięśni Twojego brzucha wchodzi:

  • m. prosty (m. rectus abdominis)
budowa brzucha
Budowa brzucha

Wszystkie mięśnie brzucha oprócz oddziaływania na ruchy tułowia biorą czynny udział podczas wydechu – tworząc tłocznię brzuszną.

Działają one bardzo intensywnie np. podczas kasztu, kichania, krzyku, śpiewu czy  śmiechu!   

   Mięsień prosty brzucha jest położony w przedniej ścianie brzucha i rozpościera się od mostka to kości łonowej. Posiada 3-4 smugi ścięgniste, które dają wrażenie “kaloryfera” u osób z dość rozwiniętym mięśniem.

Mięsień prosty zgina tułów do przodu lub unosi miednicę albo tułów z pozycji leżącej na plecach.

Co jeszcze wchodzi w skład budowy Twojego brzucha?

   Mięsień skośny zewnętrzny leży obok mięśnia prostego brzucha.

Jego funkcja to zginanie w bok i w przód oraz skręcanie tułowia.

   Mięsień skośny wewnętrzny jest położony pod mięśniem skośnym zewnętrznym.

Mięsień ten również zgina w bok i w przód oraz skręca tułów.

   Mięsień poprzeczny leży pod mięśniem skośnym wewnętrznym – jest najgłębiej położony ze wszystkich mięśni brzucha.

Odrywa on główną rolę w wytwarzaniu tłoczni brzusznej.

   Mięsień czworoboczny jest położony na tylnej ścianie jamy brzusznej między ostatnim żebrem a miednicą.

Zgina on tułów w bok.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące anatomii, zadaj mi je :).

Świetny trening brzucha

Wykorzystaj wiedzę na temat budowy brzucha, aby wykonywać efektywnie trening brzucha.

Poniżej przedstawione są ćwiczenia na silne mięśnie brzucha!

Oto ćwiczenie na mięśnie proste brzucha – górna partia.

Unoszenie górnej części tułowia w górę.
Głowa w dół – wdech
Głowa w górę – wydech

trening brzucha

Pamiętaj, aby łokcie były skierowane na boki, a palce lekko dotykają szyi. Unosimy głowę i/lub część łopatek

Uwaga
 – nie wolno ciągnąć głowy rękoma w górę. Broda powinna być jak najbliżej mostka.

Następne ćwiczenie działa na mięśnie proste brzucha – dolna partia.

W górę – wydech

W dół – wdech

Unosimy pośladki i  proste nogi w kolnie w górę.

heartKliknij tutaj, aby dowiedzieć się, jak schudnąć po ciąży, poczuć się bardziej sobą i być zadowoloną ze swojego ciała 💜

trening brzucha

Poniżej przedstawione jest ćwiczenie na mięśnie skośne brzucha.

Zbliżamy łokieć do przeciwległego kolana, a potem zmiana. 

ćwiczenia na brzuch dla początkujących

Jak Ci się podobała wiedza na temat budowy brzucha i trening brzucha?

Zobacz też świetne ćwiczenia na płaski brzuch i zapisz się też poniżej, aby otrzymać darmowego e-book.

Angielski post

Źródło: “Anatomia funkcjonalna w zakresie studiów wychowania fizycznego i fizjoterapii” –  Bogusław Marecki

,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!