logo menu
Bądź w dobrej formie i wyglądaj fantastycznie po urodzeniu dzieci, bez ograniczania jedzenia i ciężkich treningów

Ból kolan w ciąży i po porodzie – zapobieganie i przyczyny

Czy masz ból kolan w ciąży lub po porodzie? Dowiedz się, jak efektywnie im zapobiec lub je zmniejszyć oraz jakie są tego przyczyny? Dlaczego często się zdarza ból kolan w ciąży lub po porodzie?

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

Podczas ciąży pod wpływem hormonów ciążowych rozluźniają się wszystkie więzadła i inne tkanki łączne w całym organizmie kobiety.
Zmiany te przygotowują miednicę do łatwiejszego rozszerzenia się podczas porodu, ułatwiając w ten sposób, wydostanie się dziecka z macicy.
Z drugiej jednak strony, zwiększenie elastyczności wszystkich więzadeł i tkanek łącznych w organizmie, może przyczynić się do ich większej wrażliwości na obciążenia, powodując ból np. kolan.

Jeśli chodzi o stawy kolanowe, to dochodzi tam do rozluźnienia więzadeł i niestabilności dynamicznej kolana.

Zatem, kiedy zmieniają się warunki wewnętrzne organizmu, trzeba do nich dopasować warunki zewnętrzne, aby ciało pozostało w równowadze.

Jak zapobiec lub zmniejszyć bólom kolan podczas ciąży i po porodzie?

Czego nie robić?

• na czas ciąży unikaj butów na obcasie,
  • unikaj każdego ruchu powodującego ból,
  • wyeliminuj takie ćwiczenia jak: jogging, bieganie w dół wzgórza, przysiady, wypady, prostowanie kolan z obciążeniem na siłowni, “joga squats”,
  • jeśli odczuwasz ból lub dyskomfort w dzień po ćwiczeniach, to zrezygnuj z danego ćwiczenia,
  • jeżeli już masz ból kolan to:
ćwiczenia w ciąży, ból kolan

– nie klękaj,

– nie kucaj,

– nie opieraj się na kolanach i rękach przy pracy w domu lub ogrodzie albo podczas ćwiczeń,

• unikaj przeprostów.

Mam nadzieję, że powyższe rady będą dla Ciebie pomocne i albo pozwolą uniknąć wystąpienia bólom kolan lub je znacznie zmniejszą.

Zobacz także darmowe szkolenie, aby dowiedzieć się, jak łatwo schudnąć po ciąży.

DARMOWE SZKOLENIE

Jak odzyskać dawne ciało po urodzeniu dzieci i wyglądać fantastycznie?

ZOBACZ SZKOLENIE

,

Jedna odpowiedź do “Ból kolan w ciąży i po porodzie – zapobieganie i przyczyny”

1. Super rady, jednym słowem unikaj wszystkiego co powoduje ból. Widać że artykuł pisał wybitny umysł….