fbpx
Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Ból kolan w ciąży i po porodzie – zapobieganie i przyczyny

Czy masz ból kolan w ciąży lub po porodzie? Dowiedz się, jak efektywnie im zapobiec lub je zmniejszyć oraz jakie są tego przyczyny? Dlaczego często się zdarza ból kolan w ciąży lub po porodzie?

Podczas ciąży pod wpływem hormonów ciążowych rozluźniają się wszystkie więzadła i inne tkanki łączne w całym organizmie kobiety.
Zmiany te przygotowują miednicę do łatwiejszego rozszerzenia się podczas porodu, ułatwiając w ten sposób, wydostanie się dziecka z macicy.
Z drugiej jednak strony, zwiększenie elastyczności wszystkich więzadeł i tkanek łącznych w organizmie, może przyczynić się do ich większej wrażliwości na obciążenia, powodując ból np. kolan. 

Przy okazji, jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat wyszczuplenia brzucha po ciąży, to dołącz do mojego programu online Piękna Kobieta.

Poczuj się bardziej sobą 💜
Bądź zadowolona ze swojego ciała ➤ heart

Jeśli chodzi o stawy kolanowe, to dochodzi tam do rozluźnienia więzadeł i niestabilności dynamicznej kolana.

Zatem, kiedy zmieniają się warunki wewnętrzne organizmu, trzeba do nich dopasować warunki zewnętrzne, aby ciało pozostało w równowadze.

Jak zapobiec lub zmniejszyć bólom kolan podczas ciąży i po porodzie?


Czego nie robić?

  • na czas ciąży unikaj butów na obcasie,
  • unikaj każdego ruchu powodującego ból,
  • wyeliminuj takie ćwiczenia jak: jogging, bieganie w dół wzgórza, przysiady, wypady, prostowanie kolan z obciążeniem na siłowni, “joga squats”, 
  • jeśli odczuwasz ból lub dyskomfort w dzień po ćwiczeniach, to zrezygnuj z danego ćwiczenia,
  • jeżeli już masz ból kolan to:
ćwiczenia w ciąży, ból kolan
Nie klękaj

– nie klękaj,

– nie kucaj,

– nie opieraj się na kolanach i rękach przy pracy w domu lub ogrodzie albo podczas ćwiczeń,

  • unikaj przeprostów.

Mam nadzieję, że powyższe rady będą dla Ciebie pomocne i albo pozwolą uniknąć wystąpienia bólom kolan lub je znacznie zmniejszą.

Zobacz także, jak schudnąć po ciąży i pobierz darmowego e-booka, aby dowiedzieć się, jak szybciej osiągnąć ten cel.

,

Jedna odpowiedź do “Ból kolan w ciąży i po porodzie – zapobieganie i przyczyny”

  1. Super rady, jednym słowem unikaj wszystkiego co powoduje ból. Widać że artykuł pisał wybitny umysł….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!