fbpx
Zgub kilogramy, poczuj się sobą i miej ciało, które uwielbiasz. Dobre samopoczucie ciała i umysłu!

Basen dla kobiet w ciąży – świetne ćwiczenia w wodzie

Basen dla kobiet w ciąży jest przeznaczony dla osób zarówno umiejących, jak i nieumiejących pływać. Poniżej przestawione są świetne ćwiczenia, które pomogą rozluźnić mięśnie i odciążyć stawy podczas ciąży. Ułatwiają powrót do równowagi mięśniowej w ciąży i uśmierzyć ból zmęczonym mięśniom. Ponadto, pobyt w środowisku wodnym, daje ulgę kręgosłupowi i sprawia, że czujemy się lekko jak motyle 🙂. Przynosi to relaks fizjologiczny dla mięśni i stawów.
Jeśli ćwiczenia w wodzie są dla Ciebie niewystarczające, spróbuj pływania dla kobiet w ciąży.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń skonsultuj się ze swoim lekarzem, aby upewnić się, że nie masz przeciwwskazań do ich wykonywania.

Dlaczego warto wchodzić do wody?

Samo przebywanie w wodzie i “nic nierobienie” przyniesie Ci wiele korzyści.

Połóż się przodem na wodzie, z makaronem, deską lub bez niczego i po prostu “porób nic’!

basen
Basen

Wbrew pozorom jest to także ćwiczenie. Podczas leżenia na wodzie Twoje mięśnie kontrolują równowagę ciała, pracują “po kryjomu”. 😉

Co więcej samo oddychanie w wodzie jest również ćwiczeniem. Opór wody sprawia, że stymulowane są mięśnie oddechowe.
W wodzie możesz się odstresować, co pozwala rozluźnić się Twoim napiętym mięśniom.

Przebywanie w wodzie pozwala “odpocząć” od ciąży, a nawet o niej na chwilę zapomnieć.
Wypór wody i “ujarzmiona” grawitacja sprawia, że czujesz się jak motylek, Twoja waga, obrzęki i ból kręgosłupa oraz inne dolegliwości gdzieś znikają, a Ty możesz zamknąć oczy się zrelaksować. 🙂 

Pamiętaj żelaznej zasadzie dobrego rodzica: “Szczęśliwa mama, to szczęśliwe dziecko!”

Przy okazji, jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat wyszczuplenia brzucha po ciąży, to dołącz do mojego programu online Piękna Kobieta.

Poczuj się bardziej sobą 💜
Bądź zadowolona ze swojego ciała ➤ heart

Dlaczego warto ćwiczyć w wodzie?

Ćwiczenia w wodzie przynoszą nie tylko takie korzyści jak ćwiczenia kształtujące czy cardio.

Opór wody sprawia, że te ćwiczenia bardziej oddziaływają na mięśnie niż ćwiczeniach “lądowe”.  Dodatkowo możesz łatwiej włączyć większą ilość mięśni jednocześnie w dane ćwiczenie. Zatem szybciej zwiększa się siła mięśni.
W następstwie tego lepiej kształtuje się Twoja sylwetka i nie przybierzesz nadmiernie na wadze.

Kolejnym atutem oporu wody jest łatwiejsze zwiększenie pojemności płuc, przy wydychaniu powietrza bezpośrednio do wody.

Ćwiczenia w wodzie są również bezpieczniejsze, bo dzięki wyporowi wody mniej oddziaływają na kości i stawy. W dodatku jest tu też niskie ryzyko doznania kontuzji.

Ćwiczenia w wodzie korzystnie wpływają także na układ krążenia całego ciała, zwłaszcza w nogach. Dzięki temu zmniejszasz obrzęki i zapobiegasz żylakom.
Usprawnienie krążenia krwi powoduje też lepsze dostarczenie składników odżywczych i tlenu zarówno do Twojego ciała, jak i organizmu maluszka. 

Ponadto opływająca Twoje ciało woda, powoduje mikromasaż, dzięki któremu skóra staje się jędrniejsza, co przeciwdziała rozstępom i cellulitowi.

Na co warto zwrócić uwagę, wybierając się na basen?

Zanim wybierzesz się na basen, zadbaj o swoje bezpieczeństwo:

  • przygotuj klapki, które się nie ślizgają na mokrej podłodze,
  • zrób wywiad czy podłoga przy basenie jest ślizga,
  • idź na basen w godzinach, kiedy nie ma przepełnienia i jest mało ludzi, (zapytaj się o to kasjerki lub znajomych)

Zatem dzięki środowisku wodnemu możesz się zrelaksować i odprężyć, poprawić ogólne samopoczucie, usprawnić krążenie krwi, zapobiec lub zmniejszyć obrzęki i ujędrnić skórę i wiele innych. 🙂

Poniżej przedstawione są propozycje różnych ćwiczeń w wodzie dla kobiet w ciąży, które pomagają przywrócić balans mięśniom.

Aerobik w wodzie, aqua aerobik

Poniżej pokazany jest przykład aerobiku w wodzie, który jest świetnym typem ćwiczeń cardio.

ciąża, ćwiczenia w ciąży, aqua aerobic, ćwiczenia w wodzie

Dzięki tym ćwiczeniom wzmocnisz górną partię mięśni Swoich pleców i mięśnie pośladkowe oraz częściowo rozciągniesz mięśnie przedniej części klatki piersiowej

Basen dla kobiet w ciąży – ćwiczenie oddechowe

Efektem tego ćwiczenia jest to, że szybciej zwiększa się Twoja pojemność oddechowa płuc niż podczas ćwiczeń “na lądzie”, dzięki oporowi wody. 

basen dla kobiet w ciąży wydychanie powietrza do wody

Stajemy przodem do ściany basenu.
Chwytamy brzeg ściany i wydychamy powoli powietrze ustami do wody.

Ćwiczenie w basenie wzmacniające górną część pleców

Dzięki temu ćwiczeniu wzmocnisz górną partię mięśni Swoich pleców.

basen dla kobiet w ciąży

Idziemy do przodu, zagarniając wodę rękami w tył.

Zobacz podobne ćwiczenie poniżej.

Basen dla kobiet w ciąży – Ćwiczenia w basenie, rozciąganie mięśni piersiowych

Dzięki temu ćwiczeniu rozciągniesz mięśnie przedniej części klatki piersiowej

Ćwiczenie 1:

basen dla kobiet w ciąży ćwiczenia nogami

Stajemy tyłem do ściany basenu.
Chwytamy wyprostowanymi ramionami jego brzeg.
Pochylamy tułów do przodu, aż poczujemy delikatne rozciąganie w przedniej części barków i klatki piersiowej.

Ćwiczenie 2:

chodzenie w wodzie z ramionami wyprostowanymi

“Kładziemy” ramiona na boki. 
Łokcie wyprostowane.
I idziemy w przód.

Basen dla kobiet w ciąży – ćwiczenia w wodzie, wzmacniające mięśnie pośladkowe

Dzięki temu ćwiczeniu wzmocnisz mięśnie nógpośladków.

ćwiczenia nóg w basenie

Stajemy przodem do ściany basenu i chwytamy jego brzeg wyprostowanymi ramionami. Kładziemy się na wodzie i naprzemienne poruszamy wyprostowanymi nogami.

basen dla kobiet w ciąży ćwiczenia nóg

Stajemy tyłem do ściany. Chwytamy krawędzi ściany wyprostowanymi ramionami. Kładziemy się na wodzie i wykonujemy naprzemienne ruchy wyprostowanymi nogami.

Mam nadzieje, że powyższe ćwiczenia pomogą Ci przynieść ulgę mięśniom i stawom, kiedy jesteś w wodzie. Jeśli chcesz, możesz spróbować także pływania w wodzie dla kobiet w ciąży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tłumaczenie poniższego zdania: Przeczytałam i zgadzam się z polityką prywatności:

Zapisz mnie na newsletter i DARMOWY ebook – Sekrety spalania tkanki tłuszczowej!