Udostępnij i polub mnie 🙂
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://www.fizjoczar.pl/jak-w-latwy-sposob-uzyskac-odprezenie-psychiczne-zmiejszyc-zmeczenie-i-bol-miesni-oraz-stawow/
Twitter
YouTube
Instagram

Możesz w przyjemny sposób osiągnąć odprężenie psychiczne, czuć się bardziej wypoczęta, zapomnieć o bólu pleców, lepiej przygotować się do porodu i pomóc rozwijać się Swojemu dziecku dostarczając mu więcej tlenu!

Takie korzyści osiągniesz, jeśli będziesz regularnie wykonywać ćwiczenia rozciągające (stretching), będąc w ciąży.

W czasie ciąży zmienia się obciążenie na kręgosłup, co może powodować negatywne zmiany Twojej postawy, a to z kolei może prowadzić do wielu nieprzyjemnych dolegliwości tj. nadmierne zmęczenie czy ból mięśni pleców, ramion czy szyji, który może się utrzymywać także po porodzie. 

Jak uniknąć nieprzyjemnych dolegliwości związanych ze zmianą obciążenia występującego w ciąży?

Wystarczy m. in. regularnie rozciągać mięśnie, które są nadmiernie napięte (przykurczone) w trakcie ciąży.

Mięśnie, które są najbardziej napięte w tym czasie:

– zginacze biodrowe, np. mięsień biodrowo-lędźwiowy,
mięsień czworogłowy uda zwłaszcza prosty uda (przednia część uda),
– dolna część pleców,
– przód klatki piersiowej, mięśnie piersiowe,
– wewnętrzne rotatory barku,
– mięśnie szyi leżące z tyłu, odwodziciele ramienia
   (szczególnie górna część czworobocznego i równoległobocznego), 

ćwiczenia w ciąży, ciąża, pregnant exercises, stretching
Korzyści płynące z regularnych ćwiczeń rozciągających przykurczonych mięśni: 
  • poprawiasz koordynacje i precyzję ruchu poprzez zwiększenie elastyczności, siły, ukrwienia mięśni; 
  • działasz przeciwbólowo (zwłaszcza na plecy, ramiona i szyję),
  • zwiększeniu zakresu ruchu w stawach, 
  • długoterminowo zapobiegasz urazom, naderwaniom mięśni, zapaleniom kaletek i stawów, wypadaniu dyskom kręgowym,
  • przeciwdziałasz „zakwasom”, skurczom i przykurczom mięśni,
  • pomagasz zmiejszyć stres psychiczny, polepszasz Swoje zdrowie emocjonalne, lepiej przygotowujesz się mentalnie do porodu,
  • jeśli ćwiczysz regularnie, wyrabiasz Sobie nawyk posiadania „czasu dla Siebie”, gdzie możesz się zregenerować i „naładować akumulatory”,
  • zmiejszasz zużycie chrząstek, ścięgien i więzadeł,
  • poprawia równowagę i podstawowe funkcjonowanie mięśni, przez rozciągnięcie nadmiernie napiętych mięśni, dzięki czemu łatwiej zmocnić rozluźnione mięśnie przeciwstawne,
  • lepiej dostosujesz się do obciążenia, jakie niesie ze sobą ciąża i okres po porodzie,
  • utrzymasz prawidłową postawę ciała przez całą ciąże i po niej.



Poznaj sekret, jak zadbać o brzuch w ciąży, aby był szczupły po ciąży i zapisz się poniżej!
Dodatkowo będziesz otrzymywać inspirujące cytaty o ciąży i macierzyństwie oraz zestaw ćwiczeń tygodnia.
Na jaki adres wysłać informacje?

Imię:

*Email:

Udostępnij i polub mnie 🙂
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://www.fizjoczar.pl/jak-w-latwy-sposob-uzyskac-odprezenie-psychiczne-zmiejszyc-zmeczenie-i-bol-miesni-oraz-stawow/
Twitter
YouTube
Instagram

Co o tym sądzisz?

komentarzy