Reklama
Udostępnij i polub mnie 🙂
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://www.fizjoczar.pl/cwiczenia-w-wodzie-odchudzanie/
Twitter
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram
Tumblr

Nie wszystkie ćwiczenia są dla każdego. Skonsultuj się ze Swoim lekarzem albo fizjoterapeutą przed rozpoczęciem ćwiczeń. Prezentowane porady i instrukcje mają charakter ogólny i NIE mogą zastąpić indywidualnej porady specjalisty. Nigdy nie ćwicz forsownie. Jeśli poczujesz jakikolwiek dyskomfort lub ból, to przerwij ćwiczenie.

 

Dlaczego warto ćwiczyć i pływać w wodzie?

 

Wbrew pozorom samo przebywanie w wodzie jest także ćwiczeniem, ponieważ Twoje mięśnie kontrolują równowagę ciała i pracują „po kryjomu” ;).

Kolejnym atutem oporu wody jest łatwiejsze zwiększenie pojemności płuc, przy wydychaniu powietrza bezpośrednio do wody. Opór wody sprawia, że stymulowane są mięśnie oddechowe. 

Dłuższe pływanie jest formą treningu cardio, więc po pewnym czasie, wydzielają się endorfiny (hormony szczęścia), które powodują „stan szczęśliwości” ;), co pozwala na chwilę zapomnieć o problemach doczesnych i bardziej optymistycznie spojrzeć na swoje życie oraz łatwiej sprostać życiowym wyzwaniom. (Warunkiem wydzielenia się hormonów szczęścia jest wybór ćwiczeń cardio, które lubisz.) Dodatkowym plusem relaksu jest częściowe rozluźnienie napiętych mięśni.

Ćwiczenia w wodzie przynoszą takie korzyści jak ćwiczenia kształtujące czy cardio.

Opór wody sprawia, że aktywność w wodzie bardziej oddziaływują na mięśnie niż ćwiczeniach „lądowe”.  Dodatkowo możesz łatwiej włączyć większą ilość mięśni jednocześnie, zatem szybciej zwiększa się siła mięśni. W następstwie tego lepiej kształtuje się Twoja sylwetka.

Ćwiczenia w wodzie i pływanie są również bezpieczniejsze, bo dzięki wyporowi wody mniej oddziaływują na kości i stawy. W dodatku jest tu też niskie ryzyko doznania kontuzji.

Pływanie i ćwiczenia w wodzie korzystnie wpływają także na układ krążenia całego ciała, zwłaszcza w nogach. Dzięki temu zapobiegasz lub zmniejszasz żylakom i obrzękom.
Usprawnienie krążenia krwi, powoduje też lepsze dostarczenie składników odżywczych w cały Twoim ciele.

Ponadto opływająca Twoje ciało woda, powoduje mikromasaż, dzięki któremu skóra staje się jędrniejsza, co przeciwdziała rozstępom i cellulitowi.

Zatem dzięki środowisku wodnemu możesz się zrelaksować i odprężyć, poprawić ogólne samopoczucie, usprawnić krążenie krwi, ujędrnić skórę i wiele innych :).

Zatem nie ma na co czekać. Ruszamy do wody ;).

Zwiastun ćwiczeń w wodzie:

 

Świetne ćwiczenia w wodzie kształtujące sylwetkę

Dlaczego warto ćwiczyć w wodzie?

Ćwiczenia w wodzie przynoszą nie tylko takie korzyści jak ćwiczenia kształtujące czy cardio.


Opór wody sprawia, że te ćwiczenia bardziej oddziaływują na mięśnie niż ćwiczeniach „lądowe”.  Dodatkowo możesz łatwiej włączyć większą ilość mięśni jednocześnie w dane ćwiczenie. Zatem szybciej zwiększa się siła mięśni.
W następstwie tego lepiej kształtuje się Twoja sylwetka i nie przybierzesz nadmiernie na wadze.

Kolejnym atutem oporu wody jest łatwiejsze zwiększenie pojemności płuc, przy wydychaniu powietrza bezpośrednio do wody.

Ćwiczenia w wodzie są również bezpieczniejsze, bo dzięki wyporowi wody mniej oddziaływują na kości i stawy. W dodatku jest tu też niskie ryzyko doznania kontuzji.

Ćwiczenia w wodzie korzystnie wpływają także na układ krążenia całego ciała, zwłaszcza w nogach. Dzięki temu zmiejszasz obrzęki i zapobiegasz żylakom.
Usprawnienie krążenia krwi, powoduje też lepsze dostarczenie składników odżywczych i tlenu zarówno do Twojego ciała jak i organizmu maluszka. 

Ponadto opływająca Twoje ciało woda, powoduje mikromasaż, dzięki któremu skóra staje się jędrniejsza, co przeciwdziała rozstępom i cellulitowi.

Przedstawiam świetne ćwiczenia na mieśnie ramion, klatki piersiowej, plecównóg i pośladków i częściowo brzucha

ćwiczenia, w wodzie, aqua, aqua aerobics, aerobik, plecy, grzbiet, back, odchudzanie, trening, fitness, exercise, shoulders, chest, weight loss, workout, arms, slim, muscle, shape, body, nogi, legs, buttocks, pośladki, klatka piersiowa, ramiona, chest,

 

Ćwiczenie 1

Stajemy bokiem do ściany i jedną ręką trzymamy ściany.

  • Noga wyprostowana w kolanie
  • Kierujemy nogę w przód i w tył
  • Wykonujemy krążenia w jedną stronę, potem w drugą stronę.
  • Kopiemy nogą w bok, wykonujemy ruch do „żaby”.
  • Kierujemy nogę w bok i powrót.

Te same ćwiczenia wykonujemy drugą nogą.

 

Ćwiczenie 2

  • Kierujemy wyraźnie nogę w przód i w tył, zginając kolano.
  • Kierujemy wyraźnie nogę w bok, dotykając podłogi ćwiczoną nogą.

Te same ćwiczenia wykonujemy drugą nogą

W wodzie jest fajnie, ponieważ woda ochrania stawy i nie trzeba pilnować, aby wykonywać te ćwiczenie prawidłowo. Dzięki temu, w tym ćwiczeniu nie musisz mieć kąta prostego w kolanie.

 

Ćwiczenie 3

  • Wciskamy ręką makaron w dół.
  • Kierujemy ramię w tył i w tej pozycji zginamy i prostujemy łokieć.
  • Kierujemy wyprostowane ramię do przodu i do tyłu.
  • Te same ćwiczenia wykonujemy na drugą stronę.

 

Ćwiczenie 4

  • Kierujemy jednocześnie rękę z makaronem w przód, a nogę w tył.
  • Teraz odwrotnie noga w przód, a makaron w tył.
  • Noga i makaron w bok.

Te same ćwiczenia wykonujemy na drugą stronę.

Wszystkie te same ćwiczenia możemy wykonać bez trzymania się ściany.

 

Zapisz się poniżej i bądź na bieżąco z nowymi wpisami oraz zyskaj dostęp do niesamowitej wiedzy!

Imię:

*Email:

Udostępnij i polub mnie 🙂
Facebook
Facebook
Google+
Google+
http://www.fizjoczar.pl/cwiczenia-w-wodzie-odchudzanie/
Twitter
YouTube
Pinterest
Pinterest
Instagram
Tumblr

Co o tym sądzisz?

komentarzy

Reklama